28-01-2013

Vriendinnen

Afgelopen vrijdag hadden we de bee, en wat denk je?  Weer iemand die komt met een top die bijna in elkaar zit. Ik begin me toch langzaam af te vragen waarom ik dat nou niet heb   ;-). De bedoeling van de blokken was dat we allemaal gingen kijken hoe ze het beste in de top verwerkt konden worden.
Ik weet zeker dat die volgende week in elkaar zit.  ;-)
Zaterdag startte heel vervelend, er viel een hoop sneeuw en Trees moest komen vanuit België.
We hebben gebeld en zij trok de stoute schoenen aan kwam er toch doorheen.
Met de andere dames ondertussen contact gehad,  jaja wat moeten we nu?
Gelukkig werden 2 dames gebracht, en de ander had ook het koude weer getrotseerd.
Waarom dit allemaal was?
Trees kwam voor de workshop van de vriendschapsquilt
En die is toch zo ontzettend leuk................  ik heb lang getwijfeld maar de vrijdagmiddag bee heeft me overgehaald om mee te doen.  Wahhhhhhh  nog een project erbij.
Gister moest ik het één en ander herstellen. Ik was zo bijdehand geweest om een blok van de quilt voor de Midweek een slag gedraait te hebben.  Grrrrr  uithalen en opnieuw aan elkaar.  Maar zo is wel een groot gedeelte van je zondag weg, dus kon ik niet beginnen aan mijn vriendin van de vriendschapsquilt.  Vandaag was dat gelukkig heel anders.
 
Vanochtend gestart en de eerste verschijnselen van een quiltje zijn er!
Het is een boodschappenvriendin en laat ik die nu ook hebben. Ik haal altijd op vrijdag of zaterdag met mijn dochter Evelynne haar boodschappen en ook als we leuke dingen willen kopen shoppen we samen, en zo is zij nu gebombardeert tot boodschappenvriendin.  Ik ben heel benieuwd hoe dit met de rest van de quilt gaat.
Voor de middag had iedereen afgezegd op 1 iemand na.  Trees vond het toch gezellig om te blijven en zei: als die Mevr de moeite neemt om door het slechte weer te komen dan zorg ik ervoor dat ze kan opstarten met het quiltje Crea 3.  En oohhhhhhhhh wat is tie ook weer leuk.
Van deze wordt je zo creatief.....   zal ik?  al is het maar voor de gezelligheid!!!!!!
Goed excuus toch?
Volgende keer meer over deze quilt.
 
Groetjes en tot de volgende keer!!
 
 

2 opmerkingen:

  1. Rita dat zijn mooie compasblokken, en met die hoekjes zo verwerkt, wat een idee! haa, de vriendschapsquilt, leuk is die he, ik heb er afgelopen jaren meerdere van gezien bij mijn Belgische vriendinnen, zwaar onder de indruk, maar ik blijf sterk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, mooi, zowel de kompas als je vriendschapsquilt.
    Daar ga je plezier aan beleven. Enne ... die creatieve, daar kan je heerlijk in uitleven. Ben je al overstag ;)

    BeantwoordenVerwijderen